Обобщение
n Европейските държави към 2005г. реализират второ поколение национални
стратегии за развитие на информационното общество;
n Стратегиите изпълняват функция на обобщаващи и целеви документи за
всички дейности по внедряване на информационни технологии;
n Те насочват и координират усилията на държавни органи и частноправни
субекти по развитие и действие на информационни технологии и нови услуги;
n Раздел, предвиждащ насоките за развитие на „правната рамка” на
информационното общество е неотменна част от тези стратегии и планове;
n Съдържат раздел за развитие на електронното правителство. То е част от
реформата на държавната администрация и е обвързано със създаване и внедряване
на нови услуги и дейности в неправителствения сектор.
Извод: Инициативите и стратегиите навлизат
в нова фаза. Те се откъсват технологичната ориентация и преминават към ефективно използване преимуществата на информационното
общество в техните социални аспекти.
Е-готовност -
2007
Българската стратегия
за развитие на
информационното общество
- 1999 -
Национална програма - текст
- 2001 -
актуализация – РшМС 213/2001г. за приемане на Актуализирана национална
програма за развитие на информационното общество в Република България, ДВ, бр.
36 от 2001г. - текст
- Питане в НС -
стенограма от 12.05.2006г. -
текст
Българска стратегия
- препоръки
Наложително е създаване на нова
национална стратегия за развитие на информационното общество съобразно
европейската инициатива i2010. Непременно следва да се анализират други национални стратегии и да се
оценят задачите съобразно програмата за усъвършенстване на държавната
администрация.
Като част от тратегията за развитие на информационното общество е
наложително съществено обновяване на
Стратегията за електронно правителство или създване на изцяло нов документ.
Центърът на внимание в новата стратегия трябва да са модерните европейски
тенденции, изтъкнати по-горе. В
стратегията трябва да се предвидят реални мерки за изпълнение на характерни за
българските условия задачи, които други страни са реализирали още преди години.
Необходимо е създаване на
условия за качествено нормотворчество в областта на българскато
информационно право. Тези условия са още по-необходими, когато задачите на електронното
правителство напускат технологичните си аспекти и подчертано се ориентират към
съдържанието и съществените качества на държавното управление.
-
Проект на програма за ускорено развитие на информационното общество.